Verdere demontage van het Chassis

01-02-2015 22:17

Hallo beste bezoekers,


Wij en dan bedoel ik Matthijs en Ewoud zijn de afgelopen 2 maanden behoorlijk druk geweest, helaas heeft nr 3 Christian het behoorlijk af laten weten want die moest zo nodig down under (New Zeeland en Australie) om te ontspannen, waarom is ons nog steeds niet duidelijk.

Daarom hebben wij de afgelopen weken behoorlijk door kunnen werken, want twee weten meer dan drie.

Nadat het Motorblok was verwijderd hebben wij het chasis weer naar Truckwash Bodegraven gesleept (zie foto's) om de overtollige vetresten aan de binnenkant van het chassis met ontvetter en hoge druk te verwijderden, met name bij de Cardan zat het behoorlijk vast gekoekt. Dit heeft toch 2 zaterdag middagen in beslag genomen.

Nadat wij het chassis van Beppe met de handdoek hebben gedroogd, wij zorgen natuurlijk goed voor haar!!, hebben wij het op 4 assteunen gezet en de banden gedemonteerd, zodat het chassis ook een beetje kan rusten het is tenslotte ook al 29 jaar oud. En wij willen straks geen tekenen van metaalmoeheid tegen komen.

Hierna hebben wij alle luchtleidingen, en de electrische bekabeling uit het chassis verwijderd, en ook de bumper aan de voorkant verwijderd.

Ook zijn wij begin januari op pad geweest naar een straalbedrijf en restaurateur voor bedrijfswagens dit was Nieuwkoop in Veen, van deze man hebben wij waardvolle informatie gekregen over wat het beste is voor het chassis, en hij had nog wat adressen voor eventuele onderdelen.

Daarna zijn wij weer veder gegaan met het losmaken van de bewegende delen en smeernippels, alleen toen kwamen we tot de ontdekking dat het rechterveerblad gebroken is, maar voordat wij het veerblad los en verwijderd hadden ben je 4 uur verder alles zit vastgeroest en moet worden warm gemaakt.

Het veerblad gaan we binnenkort vervangen.

Inmiddels hebben wij ook een straalbedrijf laten kijken naar het chassis en de bijbehorenden onderdelen want wij willen het chassis laten stralen en weer in de juiste kleur laten spuiten.

Kortom Matthijs en Ewoud hebben zich behoorlijk in het zweet gewerkt om dit mooie resultaat te bereiken.